Esimesed tunnid tehtud!
2 min read

Esimesed tunnid tehtud!

Põlva kool sai esimesena tunda Koodikooli lähenemist. Meil oli kaks sessiooni. Tegu oli 7.-9. klassi õpilastega.

Esimese kasutasime Lightning Design Jam läbiviimiseks, et teada saada mis teemad õpilasi üldse kõnetavad. Poolteist tundi analüüsisime nende endi probleeme elust. Üldiseks teemaks paistis olevat viirused. Nii pandeemia kontekstis, kus ei saa sõpru näha. Aga ka arvutite kontekstis, kus veebilehed on ebaturvalised või on karta nakatumist viirustega. Ka kooli maastikul tõid õpilased välja kaugõppega probleeme. Kas siis õpetaja ei saa linkide kopeerimisega hakkama või kaamera pilti ei taheta näidata. Kõige populaarsemaks probleemiks kujunes aga fakt, et mängus CS:GO on liiga palju häkkereid (mängijad kasutavad tarkvara, mis teeb mängu ebaausaks). Design Jammi tulemuseks olime loonud nii lahendusi kui ka prototüüpe.

Teiseks sessiooniks tegime Koodikooliga valmis materjalid, millega õpilased saaksid just seda enda probleemi lahendada. Nimelt said nad ehitada veebilehte, kus saab registreerida oma CS:GO meeskond ja leida teisi meeskondi.

Koodikooli platvorm on loodud meelega selliselt, et õpetaja saaks eriti kiiresti materjale luua. Sisuliselt võib iga programmeerija lihtsalt selle veebilehe valmis kirjutada ja süsteem teeb sellest ise õppematerjali. Seda kõike selleks, et õpilasel oleks võimalikult põnev.

Kuna ehitasime selle platvormi paari nädalaga (pärast tööd), siis mul oli valmis mõeldud tekst mida rääkida, kui kõik untsu läheb. Ma päriselt arvasin, et kas platvorm ei tööta või on ülesanded liiga rasked õpilaste jaoks. Platvorm aga toimis ideaalselt, vaid üksikud tõrked.

Õpilased aga olid eriti ägedad. Nad ei jäänud sugugi hätta ülesannetega. Eriti põnev on see just sellepärast, et neile anti väga vähe juhiseid, kuidas üldse toimida või mida teha. Nagu üleval pildil näha on, siis sulle on antud ülesanne ja näidiskood. Kuhu selle koodi paned ja mis selle sisu on pidid kõik ise välja mõtlema. Ja nad tegid seda. Tunni ajaga jõudis üks lõpuni ja ülejäänud 6 õpilast suhteliselt lõpu lähedale.

Veel enam materjalide tõhususe kinnituseks oli see õpilane, kes algul eriti aru ei saanud mis teha, aga siis üsna vähese seletamise peale haaras asjast kinni ja sai ise edasi. Kogemusest täiskasvanutega tean, et üldiselt kes ise ei haara ei hakkagi iseseisvaks. Kuid noortega tundus olevat teine kogemus. Kui hoog sisse saada, siis on raske pidama jääda. Ja seda kõike kaugõppes!

Koodikooli platvorm on veel lapsekingades. Meil on muidugi vaja ka seletavaid materjale (aga ainult siis kui õpilane küsib) ja palju muid probleeme lahendada, kuid need tunnid toimisid üle ootuste ja andis indu edasi minna. Õpilased tahtsid ülesandeid lõpuni teha, õpetaja küsis millal veel tunde saab tellida.

Järgmine samm on Viimsi Gümnaasiumis täies mahus 35h valikaine anda. Selleks on meil juba täitsa omad plaanid.