Mai: Järveotsa kool, Edukoht, Sihtgupi muutus.
2 min read

Mai: Järveotsa kool, Edukoht, Sihtgupi muutus.

Mai kuus sai meil nii naerda kui nutta.

Järveotsa 5. klassi tund - crash

Kui 25 õpilast Koodikooli platvormile peale lendasid, kukkus see aga maha. Ma teadsin kohe milles asi. Olin programmeerinud n+1 tüüpi vea, kus iga üks õpilane lisab 10x koormust süsteemile. Teadsin, aga ei arvanud, et nii väheste õpilastega juba kätte maksab. See tund ma ei saanudki teada, kas viies klass on võimeline mu platvormil koodimist õppima.

Minu üllatuseks aga olid õpilased nii huvitatud tarkvara maailmast ja küsisid terve ülejäänud tunni vägagi huvitavaid küsimusi. Pealmisteks teemadeks oli kuidas häkkerite eest end kaitsta ja kuidas viirused arvutisse jõuavad. Lisaks aga programmeerimise kohta ka, et mis see üldse on ja kuidas kasutatakse. Õppisin neilt väga palju ja usun, et nemad minult ka.

Edukoht koostöö ja tund

Edukoht (ja Codesters) on lahe ettevõtmine, mis õpetabki juba kooli noortele programmeerimist. Õpetajad ise on kas keskkoolist või just selle lõpetanud. Nendega koostöös oleme saanud oma toodet palju lähedasemaks sellele, mida üks programmeerimise õpetaja reaalselt vajab.

Me tegime mitu testimist, Edukoha CTO Nikita tegi meie platvormile oma materjalidest tunni. Tulemus paistis päris lahe. Iga õpilane sai omas tempos liikuda. Õpetajad said õpilaste töid palju kiiremini kontrollida, kui nad harjunud olid (kasutades põhilist konkurenti Replit). Põhimõtteliselt kõigile meeldis, saime hunnikuga veel ideid, mida proovida ja me jätkame koostööd. Nikita isegi pakkus platvormi ennast arendada, mis on väga teretulnud.

Vahest üks oluline hetk oli siin praegu see, et täiesti töötav õppimise grupp saab oma klassi meile üle tuua ilma suuremate muredeta. Muidugi on meil veel arenemise ruumi, aga reaalseid takistusi ei olnud ja tulemus paljutõotav.

Sihtgrupiks on õpetaja...

...kes soovib oma koolis programmeerimist õpetada, kasutades meie valmis materjale ja sellest palka saada.

Algselt mõtlesime, et läheme ise koolidesse ja korraldame kõik ära. Üks hetk sai aga selgeks, et esiteks ei ole võimalik väikesel meeskonnal kõiki tunde ära korraldada ja teiseks me ei saavuta nii pea eesmärki, kus üks progemise õpetaja haldab sadat õpilast korraga. Sinna läheb aega.

Lahendus seega on pakkuda matemaatika, informaatika ja taolistele õpetajatele (ka haridustehnoloogidele) võimalust ise see tund korraldada kas valikainena või huviringina. Neile me anname materjalid, platvormi ja abiõpetaja (programmeerija). Nende töö on sisuliselt tund käima saada ja kasutades meie platvormi õpilasi aidata. Meie poolt on aga abiõpetaja, programmeerija, kohe valmis aitama. Õpetaja saab kõik vajalikud oskused käigu pealt ära õppida. Samas saab see õpetaja osa tasust endale.

Juuni keskel, kui Viimsi Gümnaasiumi tunnid on tehtud, on mul plaan algatada kampaania nende ägedate õpetajate leidmiseks, kes kas juba suvel või siis alles sügisel oma koolis seda tundi läbi viiks.

Platvormi uuendused

  • 10 õpilase asemel kannatab platvorm nüüd 100+ õpilast korraga.
  • Õpetaja näeb kõikide õpilaste seisu korraga.
  • Õpilane saab õpetaja nupust appi kutsuda ja järgmist ülesannet paluda.
  • Õpilastele ettenähtud andmebaas, et multiplayer mänge või näiteks chati rakendust saaks ehitada.
  • Layout on nüüd selline, et ka väiksemate ekraanide taga saab mõnusalt tööd teha.
  • Käsud nagu canvas ja setInterval ei tee õpilase veebilehte katki.
  • Koodi kirjutamise aken on nüüd programmeerijale harjumuspäraselt värviline, rea numbritega ja toetab autocomplete võimalusi.

Selle üle võib uhke olla kui palju me vähese ajaga suudame teha. Eriti rahul võib olla sellega, et me suhtleme lõppkasutajatega väga tihedalt ja ehitame ainult vajalikke asju. Nagu järgmisena tuleb helikõll selle peale, kui õpilane ülesande ära tegi. See on hädavajalik :)